Ekonomi

Türkiye dünyanın ilk 20 reklam pazarı arasında yer alıyor

Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO’su Stephan Loerke, Türkiye’nin şu anda dünyadaki ilk 20 reklam pazarının ortasında yer aldığını ve küresel reklam pazarındaki büyümenin geçen yılın ortalaması alındığında yıllık bazda kabaca yüzde 5 olduğunu belirtti. 20 yıl alınır.

“En son tahminimiz, reklam harcamalarının dünya çapında yüzde 4 ila 4,5 arasında büyüyeceği yönünde. Bu, son 10 yılın dünya ortalamasının biraz altında” diyen Loerke, ekonomik belirsizlikler nedeniyle markaların zaman zaman yatırım yapmaktan çekindiklerini belirterek, 2018 yılının sonunda reel reklam harcamalarında bir ivme görüleceğini vurguladı. yıl.

Türkiye’nin son yıllarda büyüklük olarak iyi bir yol kat ettiğini belirten Loerke, “Kahramanmaraş’ta depremler nedeniyle bir belirsizlik var. Yani bunların hepsinin projeksiyonlar üzerinde etkisi var. Ancak genel olarak Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda çok önemli olacak bu sektörde büyüme potansiyeli var. Türkiye’de de global hedefleri olan birçok marka var. Önümüzdeki yıllarda bunu artırma potansiyeline sahip olduğunu düşünüyoruz. Türkiye’de var olmaya ve bu markaları artırmaya devam edeceğiz” dedi.

Loerke, WFA’nın kurumsal üyelerinin büyük ölçüde Avrupalı ​​ve Kuzey Amerikalı olduğunu, son 10 yılda kurumsal üyeliklerin yapısında büyük bir değişiklik olduğunu açıkladı.

Dünya Reklamverenler Federasyonu’na Çin, Meksika, Güney Afrika, Orta Doğu, Türkiye ve gelişmekte olan pazarlardan çok sayıda markanın katıldığına dikkat çeken Loerke, “Türkiye’deki marka sayımızı en az 3 katına çıkarma potansiyeline sahip olduğumuzu düşünüyoruz. önümüzdeki iki veya üç yıl içinde üyelik. ve bunun için çalışacağız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu