Ekonomi

Egeli ihracatçılar Çin’de dijital pazar yeri kuracak

“Çin almaya uzaksa, satmaya da uzak” sloganıyla Çin pazarındaki konumunu güçlendirmek isteyen Ege İhracatçı Birlikleri, “Hedef Pazar Çin”Çalışmaların bir parçası olarak 2024 yılında Çin pazarına yönelik pazarlama faaliyetlerine hız verilecek.

Çin’de e-ticaretin tüketim tercihlerinde oldukça etkili olduğu gerçeğini dikkate alan Ege İhracatçı Birlikleri, Çin pazarına yönelik pazarlama faaliyetlerinde dijital kanallara odaklanan bir iş programı oluşturdu.

 

Çin’de dijital bir pazar kurmak istiyoruz

“Hedef Pazar Çin” Çalışmaları kapsamında 2019 yılından bu yana Çin pazarına yönelik yoğun çalışmalar yürüttüklerini aktaran Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, “Çin’de 300 milyon gelir düzeyi yüksek insan yaşıyor. Çin’i bir ülke değil, bir kıta olarak düşünmek ve ona göre strateji geliştirmek gerekiyor. Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde Türkiye’den Çin’e ihracatın artırılmasına yönelik projelere ağırlık verilmesi, “Çin Takımı” Üzerinde çalıştığımız son proje ise Çin’de dijital ofis kurmak ve Çin’de dijital pazaryeri açmak. Çin’de kuracağı dijital pazar yeri ile e-ticaret kanalları JD, Tmall, Ali Baba’nın platformu HEMA, Wechat, Weibo ve Çin’in Instagram Little Red Book ve Douyin’deki Tiktok’ta ülke ve ürün tanıtımlarını yaparak marka imajımızı geliştireceğiz. tüketiciye ulaşmayı hedefliyor. Çin’in yıllık 210 milyar dolarlık gıda ithalatı var. Türkiye’den Çin’e gıda ürünleri ihracatımız 220 milyon dolar seviyesinde. Ege Bölgesi güçlü bir gıda tedarikçisidir. Lokomotifimiz Ege Bölgesi olan Çin’e gıda ürünleri ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. “Bu amaçla PttAVM.com iş birliğiyle 2023 yılı sonunda Çin e-ticaret sitelerine yönelik giriş sistemleri konusunda ‘Hedef Çin Semineri’ düzenledik.”

 

Devlet önümüzü açacak, ihracat yapacağız

Türkiye’den Çin’e ihracatı çeşitlendirmek için devletlerarası diyaloğun önemine değinen Eskinazi, şöyle devam etti; “Cumhurbaşkanımızın ve Bakanlarımızın Çinli mevkidaşlarıyla yapacakları görüşmelerde Türkiye’nin Çin’e ihraç edebileceği ürün grupları için ihracat izni talep etmelerini rica ediyoruz. Çin’de ağ oluşturma çok önemlidir. Çin pazarında tek güç olarak hareket eden ülkelerin başarılı olduğunu görüyoruz. “Bu şekilde başarılı olabiliriz.”

Çin’in ihracatçı kimliğinin yanı sıra ithalatçı kimliğinin de ağır bastığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Çin ekonomisinin Kovid-19 salgını sonrası toparlanma sancıları yaşamasına rağmen 3,3 trilyon dolara karşılık 2,6 trilyon dolar ithalat yaptığına dikkat çekti. ihracat.

 

Çin’de 2 fuar düzenliyoruz, 1 genel nitelikli ticaret heyeti düzenleyeceğiz

Türkiye ile Çin arasındaki dış ticaret istikrarına vurgu yapan Eskinazi, “Çin’den ithalatımız 2023 yılında 45 milyar doları aştı. İhracatımız; 3 milyar dolar seviyesinde. 42 milyar dolar olan dış ticaret açığımızı azaltmak istiyoruz. Bu hedefle 5 yıldır Çin İthalat Fuarı’na Türkiye’nin milli katılımını düzenliyoruz. Bu yıl 5-10 Kasım 2024 tarihleri ​​arasında güçlü bir şekilde yerimizi alacağız. Doğaltaş sektörümüzün 2023 yılında en çok ihracat yaptığı ülke ise 432 milyon dolarlık ihracatla Çin oldu. Ege Maden İhracatçıları Birliğimiz, 16-19 Mart 2024 tarihlerinde 75 firmayla Xiamen Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı’nda yerini alacak. “Çin’in önemli ticaret merkezlerinden Şanghay’a genel ticaret heyeti düzenlemek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2024” dedi.

Ekonomi ve Ticaret Müsteşarı Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği Büyükelçisi Dr. Ege İhracatçı Birlikleri’nde Liu YUHUA ve Genel Sekreter Robert Can Li’yi ağırladıklarını belirten Eskinazi, geleceğe yönelik verimli bir iş birliğinin temellerini attıklarını vurguladı.

 

Çin’e üst düzey bir heyet gidiyor ve heyette EİB de yer alıyor.

Eskinazi, Türkiye’nin dış ticaretine yön veren kurumların yöneticilerinden oluşan bir heyetin Ticaret Bakanlığı’nın düzenlediği 29-31 Ocak tarihlerinde Çin’e gideceğini paylaşarak, “Bu heyetimizde EİB Koordinatörü ile Birliklerimizle bir araya geleceğiz. Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak.” Genel Sekreterimiz I. Cumhur İşbırakmaz temsil edecek. “Bu ziyaret Çin’e yönelik çalışmalarımıza önemli katkı sağlayacak ve çalışmalarımıza yön verecektir” dedi.

Eskinazi, Çin pazarına ürün ihraç edecek Türk firmalarını öncelikle markalarını tescil ettirmeye davet etti; “Çin’de influencerlarla pazarlama yapmak çok etkili, bu kanal kullanılabilir. “Şirketlerimizin web sitelerinin Çince versiyonları kurulmalı, Avustralya ve Şili bu anlamda başarılı oldu” diye tamamladı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu